Dziś patrzymy na modę jako na dziedzinę sztuki użytkowej, styl bycia, czy po prostu formę wyrazu. Lubimy postrzegać ją jako coś więcej niż tylko ubrania. Skupiając się na walorach estetycznych często zapominamy, że przemysł odzieżowy to przede wszystkim ogromny, lukratywny biznes. Marki odzieżowe starają się odpowiadać na potrzeby wszystkich grup społecznych i wiekowych. Wydają miliony na kampanie reklamowe, zatrudniają gwiazdy i nie rzadko jest tak, że to gwiazda czuje się zaszczycona, że dana marka wybrała ją na swoją twarz. Moda stała się zajęciem bardzo prestiżowym, szanowanym. Zarabiają na niej masy ludzi, od projektantów po fotografów. W tym świecie ogromnych pieniędzy pod dywan zamiata się wypływające co jakiś czas kontrowersje. Słyszy się o tym, że ubrania dla popularnych marek szyte są w ogromnych fabrykach, gdzie robotnik znaczy w sumie tyle co niewolnik. To skutecznie obdziera modę z blichtru i zmusza konsumentów do coraz bardziej świadomych zakupów.