wtorek, 16 maja 2017

NIRLAMBA SARVANGASANA II

Jeśli już dobrze opanujesz Salamba Sarvangasane ( świecę) czas pójść krok dalej i zacząć praktykować Nirlamba Sarvangasane (świeca bez podparcia). Jak to zrobić krok po kroku opisywałam już rok temu pokazując wariant przygotowawczy, czyli opierając stopy o ścianę. Tak się składa, że mam bardzo ambitnych uczniów i czytelników bloga Miss Joga którzy są spragnieni wiedzy, więc dzisiaj  specjalnie dla Was klasyczna Nirlamba. Oczywiście możesz od razu zrobić ją bez ściany, ale sugerowałabym najpierw popracować chwilę właśnie z podparciem po to, aby poczuć jak bardzo trzeba zaangażować wszystkie mięśnie począwszy od wyciągnięcia się z barków do góry, zassania pępka a skończywszy na bardzo intensywnej pracy w nogach. Zwróć uwagę, że w tej pozycji cały ciężar Twojego ciała jest oparty tylko na ramionach, więc jeśli nie uaktywnisz całej reszty ;) to trudno będzie Ci utrzymać sylwetkę w pionie przez minutę i to bez poruszania się. Pamiętaj również, aby nie zaciskać pośladków. Owszem kość ogonowa kieruje się do środka, ale szanowne 4 litery pozostają rozluźnione. To co? Tak się może troszkę zregeneruj Nirlambą w domku, bo wieczorem zaczynamy już wygięcia, więc będzie ogień ;)
Miłego tygodnia
Miss Joga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz