czwartek, 13 kwietnia 2017

KOMPAS





Parivrtta Surya Yantrasana z sanskrytu tłumaczona jest jako Kompas lub Zegar słoneczny. Pozycja ta otwiera biodra, rozciąga uda i również jest bardzo dobrym przygotowaniem do zakładania nogi za głowę. Dzisiaj zamieszczam wariant uproszczony, dostępny dla wszystkich, którzy się nie boją ( strach jest tylko w naszej głowie!) i chcą zrobić krok dalej na macie :) 






Usiądź w Dandasanie zegnij prawą nogę w kolanie do boku i włóż prawe ramię głęboko pod udo tak, aby Twoja prawa dłoń znalazła się na plecach jak najbliżej żeber. Możesz położyć  stopę na kostce będzie Ci łatwiej wejść pod nogę. Tu jest bardzo ważny moment, gdyż często obserwuję jak odruchowo niektórzy kładą dłoń z tyłu na pośladkach i wtedy fizjologicznie jest niemożliwe aby złapać się za drugą rękę. Dlatego przesuń dłoń jak najbardziej w górę, następnie lewa ręką po dużym łuku łapie prawą. Jeżeli nie sięgasz - użyj paska. Postaraj się, aby między Twoim ramieniem i udem nie było żadnej przerwy, im bliżej noga tułowia, tym łatwiej będzie Ci za chwilę. 


Podnieś klatkę piersiową do góry, kręgosłup pionowo. Wdech i z wydechem wyprostuj nogę. Oddychaj. Jest to wariant łatwiejszy od docelowego, chociaż pozycja jest zdecydowania zaawansowana. Postaraj się zostać w niej 30 sekund, następnie powtórz wszystko na drugą stronę. Nie zapomnij rozgrzać się wcześniej, to nie jest asana do której się siada prosto po przeczytaniu posta czy powrocie z zakupów. To znaczy może i można, tylko po co? Dbajmy o swoje ciało, dostaliśmy jedno w prezencie i  jeśli je popsujemy to reklamacje możemy składać tylko do siebie ;)
Życzę Wam miłego czwartku
Miss Joga
MOTTO NA DZIŚ: „Właściwie, to mogę…”

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza