środa, 2 grudnia 2015

PARIGHASANA


Pozycja Bramy w niektórych tłumaczeniach nazywana jest także Sztabą. Asana ta, chociaż nie wygląda spektakularnie to wyjątkowo poprawia krążenie naszej życiowej energii - Prany. Dodatkowo rozciąga boki i kręgosłup, ścięgna podkolanowe i udowe, stymuluje organy wewnętrzne i płuca. Klasycznie zbliżamy cały bok tułowia do nogi i łączymy dłonie, jednak uwierz mi, iż w dzisiejszym wariancie także poczujesz pracę i to całkiem intensywną :)
Uklęknij na przedniej krawędzi maty i połącz kolana, dociśnij golenie do podłogi, połóż ręce na biodra, wydłuż boki ciała. Ustaw prawą stopę i kolano do boku na linii z lewym kolanem, wyprostuj nogę, podciągnij rzepkę. Unieś ręce na wysokość barków i z wydechem wydłużając tułów połóż prawą dłoń na prawym goleniu. Utrzymuj lewe udo pionowo, kolano w linii z biodrem. Skręć lewe ramię w stronę głowy i przenieś rękę za głowę. Skręć biodra i tułów w stronę do sufitu, oddychaj. Pozostań w asanie od 30 sekund do minuty, wróć do centrum i powtórz wszystko na drugą stronę. 
Udanej Parighasany :)
Miss Joga

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza