środa, 7 października 2015

PASASANA WARIANT


Pasa znaczy pętla lub sznur. Dzisiaj zrobimy sobie wariant dosyć intensywnego skrętu (docelowo skręcamy tułów o 90 stopni, otaczamy uda jednym ramieniem i łapiemy się za ręce za plecami) Już samo przygotowanie do tej pozycji po 1 minucie na stronę, cały czas skręcając się, da nam bardzo wiele korzyści. Poza uelastycznieniem okolicy kostek, wzmacnia się okolica barków, masowane są narządy wewnętrzne i odchudzana jest okolica brzucha. Osoby, które mają pracę stojącą szybko ulżą swoim stopom, a kręgosłup będzie przyjemnie tonizowany. Asana ta jest zalecana przy leczeniu wątroby, śledziony i trzustki, oraz dla osób cierpiących na cukrzycę i mających kłopoty z trawieniem.
Połóż na podłodze koc złożony na pół i oprzyj na nim pięty ustawiając się prawym bokiem blisko ściany. Z wdechem podnieś lewą rękę i wyciągając cały lewy bok ułóż łokieć nisko za prawym udem opierając jednocześnie dłoń o ścianę. Wyciągnij lewą pierś i talię na zewnątrz uda przy ścianie. Prawą dłoń połóż powyżej linii wzroku po prawej stronie, zegnij łokieć i zacznij odpychać od ściany prawą łopatkę, a lewą  do niej przybliżać. Z kolejnymi wydechami pogłębiasz skręt, wzrok za prawą ręką. Po minucie zmień stronę. Czujesz coś?
Serdeczności 

Miss Joga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz