czwartek, 24 września 2015

NA KATAR

Dostaję od Was wiele zapytań co praktykować na katar. Najlepsze są pozycje odwrócone a zwłaszcza SALAMBA SARVANGASANA i Halasana. Dzisiaj przedstawiam wariant, który genialnie oczyszcza cały nos i górne drogi oddechowe. Nie jest to klasyczny Pług, gdyż wtedy stopy byłyby na podłodze, ale opcja w której możesz pobyć dłużej nie męcząc się przesadnie ;) Jeśli chcesz się pozbyć problemów z cieknącym nosem, to zalecam 6 minut. Na początku prawdopodobnie nie będziesz mógł oddychać, ponieważ zapchany nos nie ułatwia sprawy, ale po chwili zobaczysz jak dużą ulgę doznasz w tej asanie. Kiedy z niej wyjdziesz będziesz czuł się jak Młody Bóg ;) 
Przygotuj matę złożoną na pół i ułóż na niej koce pod kątem 45 stopni miękką krawędzią do kanapy. Połóż się na nich na plecach tak, aby barki leżały na ich krawędzi. Z wdechem przenieś nogi za głowę ustawiając tułów prostopadle do podłogi spleć ręce w Parvattasanie, triceps do ziemi, biceps do sufitu, mostek do brody,  nogi proste, rzepki podniesione, oddychaj. Pod nogami powinno być takie podparcie, aby były one równoległe do podłogi. Ja ułożyłam w moim przypadku 2 grubsze poduszki. Po ok 3 min zmień splot palców. Wychodząc połóż dłonie na macie i powoli z prostymi nogami wróć pośladkami na ziemię. Jeśli możesz staraj się nie odrywać głowy w tym czasie od podłogi. Zsuń się z koców tak, aby łopatki były na dywanie a Twoje nogi w SVASTIKASANIE. Chwilę odpocznij. Połącz kolana i przewróć się na prawy bok. I co, lepiej ??
Miłego czwartku
Miss Joga
MOTTO NA DZIŚ:„ Drogi Boże,Dzisiaj się obudziłam. Jestem zdrowa. Żyję.Dziękuję.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz