środa, 2 września 2015

DYSTANS


Dzisiaj mam na myśli Dystans nie interpersonalny, ale ten między stopami kiedy ćwiczysz na macie ;) Otóż Moi Drodzy Jogini, w metodzie Iyengara w pozycjach stojących takich jak: VIRABHADRASANA II, czy PARSVAKONASANA, musisz mieć naprawdę duży rozkrok, w niektórych podręcznikach jest to opisane nawet jako 1,20 m między jedną a drugą nogą. Dlaczego? Dlatego, iż jeżeli chcemy zrobić poprawnie np.TRIKONASANE,  ustawić tułów równolegle do podłogi i dotknąć dłonią do ziemi, to przy małej odległości będzie to po prostu fizycznie niemożliwe. Jedną z najczęstszych korekt u osób początkujących (oprócz prostowania nóg i podnoszenia rzepek ;) jest właśnie zwiększenie dystansu. Masz czuć  pachwiny, mięśnie, nogi i konkretne rozciąganie w ścięgnach podkolanowych. Jeśli tego nie czujesz, to znaczy, że nie pracujesz :) Spróbuj i oceń czy coś się zmieniło, ponieważ jak już się poprawiać, to tylko na lepsze…
Wesołej środy
Miss Joga
Zdjęcie: Kika
MOTTO NA DZIŚ:"Słowa nie są wstanie wyrazić całego bogactwa jogi. Tego trzeba doświadczyć"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz