środa, 15 lipca 2015

SKORPION WARIANT

Dostaję wiele zapytań o pozycję Skorpiona. Jest to zaawansowana asana, która składa się przede wszystkim z silnych barków, umiejętności balansu i wygięcia. Można ją wykonać na kilkadziesiąt sposobów, ja dzisiaj wybrałam wariant bez asekuracji, ale bezpieczny do ćwiczenia samemu w domu. Jest on przeznaczony dla osób, które stają  bez problemu na przedramionach przy ścianie, na rękach i regularnie praktykują jogę. Opcja przygotowująca ciało do tej pozycji będzie na blogu jeszcze w tym tygodniu :)
Ustaw krzesło oparciem do ściany i połóż przed nim matę złożoną na 4. Złap za nóżki krzesła, ale łokcie ustaw na szerokość barków, tak aby były węziej niż nadgarstki. Wejdź do Pincha mayurasany i oprzyj stopy o ścianę, przesuń klatkę piersiową do przodu i powoli oderwij nogi szukając balansu, zegnij lekko łydki, przesuwaj mostek w stronę brody i twarz do krzesła. Oddychaj. Powrót jedna noga po drugiej i odpocznij w ADHO MUKHA VIRASANIE. Oczywiście powtórz wszystko na drugą stronę. Myślę, że samo bycie w tym wariancie (nie wchodząc nawet do pełnej pozycji) sprawia, że już wykonujemy bardzo mocną i potrzebną pracę. Praktykuj zawsze na miarę własnych możliwości w danym dniu, nie zmuszaj swojego ciała, ani nie forsuj jeśli stawia opór, to nie o to chodzi w jodze. Praktyka na macie ma przede wszystkim sprawiać Ci przyjemność, a przed Tobą całe życie na podążanie jogową ścieżką, która mam wrażenie nigdy się nie kończy…
Serdeczności
Miss Joga
MOTTO NA DZIŚ:"Jeśli chcesz coś, czego nigdy nie miałeś, musisz zrobić coś, czego nigdy nie robiłeś”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz