czwartek, 16 lipca 2015

DOBRE PRZYGOTOWANIE

A zatem, kto chętny do wygięć? Dzisiaj będzie przygotowanie naszych pleców a zwłaszcza ich górnych partii do pracy na przedramionach i stania na głowie.

Niezbędne są tutaj kostki: jedna dla kobiet ułożona płasko i dwie dla mężczyzn, do tego pasek, mata i przyjaciel :) Wariant ten uczy nas jak zasysać łopatki do środka i wyciągać się z barków. Czasami możemy nie zrozumieć co nauczyciel ma na myśli mówiąc te zawiłe słowa, ale uwierzcie mi, jak tylko wejdziecie do pozycji na 2 minuty, to na pewno to poczujecie.
Przyjaciel siada oparty o ścianę, nogi w lekkim rozkroku. Ty kładziesz kostkę blisko jego ud (mężczyźni dwie, spójrz na zdjęcie). Połóż dłonie tak, aby był kąt prosty między kciukiem i palcem wskazującym i aby obejmowały one naszą pomoc. 

Pasek nad łokciami na szerokość barków, przedramiona na podłodze równolegle do siebie, ale nie szerzej niż nadgarstki. Z wdechem podnieś pośladki jak do psa z głową w dół i dociskając dłonie odepchnij się od nich w stronę nóg, zbliż klatkę piersiową do ud. Przyjaciel bierze wolną kostkę i kładzie Ci ją na łopatki, następnie powoli opiera o nią najpierw jedną a potem drugą stopę; konsultuje się z Tobą ile jeszcze może przesuwać swoje nogi do przodu, abyś Ty przeżyła cała i zdrowa do końca wariantu ;) Pamiętaj o tym, aby Twoje nogi były maksymalnie wyprostowane, rzepki podniesione, UDDIYANA BANDHA, pięty nie muszą sięgać do maty, to akurat nie jest tu najważniejsze. Jeśli uznasz, że jest za łatwo, to nie zmieniając ułożenia pleców - mile widziany kąt rozwarty między ramieniem i przedramieniem - podchodzisz z kolejnym wydechem stopami do głowy. Wyjście: Przyjaciel przytrzymuje kostkę dłonią, aby nie spadła Ci na głowę i dopiero wtedy osuwa nogi na ziemię. Pozycja ta jest wbrew pozorom przyjemna, dużo Ci powie o Twoim ciele. Czas: minimum minuta a najlepiej 2. Tyle Moi Drodzy na temat prostych pleców.
Pozdrawiam ciepło
Miss Joga
Na zdjęciu: Asy z mojej klasy, na pierwszym planie Tygrys i Marek :)
MOTTO NA DZIŚ:"Jeśli nie jest to dla Ciebie wyzwanie, to Cię nie zmieni"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz