sobota, 6 czerwca 2015

URDHVA HASTASANA

Jest to jedna z pierwszych pozycji jakich uczymy się na zajęciach jogi. To od niej zaczynamy Powitania słońca i rozciąganie kręgosłupa na początku dnia :) Asana ta jest prosta, ale aby nauczyć się prawidłowego ustawienia ciała musisz pamiętać, że kiedy prostujesz ręce nad głową to: nie możesz wypchać brzucha do przodu ani też wyginać okolicy lędźwi. Ruch rąk w tej pozycji pomaga otworzyć stawy barków, łokci, nadgarstków i palców. 
  • stań w TADASANIE
  • z wydechem wyciągnij ręce przed siebie i ponad głowę, ramiona powinny być w linii z uszami, dłonie równoległe wnętrzem do siebie, ręce wyprostowane w łokciach (!)
  • kość ogonowa w dół, dociskaj stopy do maty, oddychaj
  • z wydechem opuść ręce wracając do Tadasany
Ha… pozycja jest łatwa i przyjemna, więc zostań w niej na początek 30 sekund. Jeżeli chcesz się porządnie rozgrzać przed praktyką to nawet 1 minutę;)
Słonecznej soboty
Miss Joga
Zdjęcie: Justyna Pyda, miejsce: Santa Marinella

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza