środa, 8 kwietnia 2015

VIRASANA

Virasana jest to asana z grupy siedzących, tłumaczona jako siad w pozycji Bohatera.  Warto robić ją z rozwagą, jeśli czujesz duże napięcie w kolanach to koniecznie użyj wyższego podparcia pod pośladki. Plecy muszą być proste. 
  • klęknij na macie, połącz kolana i rozszerz stopy na bok
  • wyciągnij łydki na zewnątrz i powoli usiądź, jeśli nie sięgasz pośladkami do podłogi to użyj koca lub kostki, kolana blisko siebie, uda równoległe
  • zrób separacje palców, grzbiety stóp na podłodze w jednej osi z goleniami, wyprostuj plecy, kość  ogonowa w dół, mostek do góry, łopatki do środka, broda w górę
  • wnętrza dłoni na szczytach ud do góry, oddychaj
  • po minucie, dwóch przejdź do DANDASANY
Efekty: profilaktycznie asana ta działa na żylaki i pajączki na nogach, usprawnia krążenie krwi w łydkach, buduje łuk stopy u osób z płaskostopiem, rozciąga stawy skokowe i uda. Przygotowuje do Supta virasany. Idealna dla osób, które na co dzień wykonują pracę siedzącą.

MOTTO NA DZIŚ: „Bycie szczerym może nie da Ci zbyt wielu przyjaciół, ale zawsze da Ci tych właściwych”

    Brak komentarzy:

    Publikowanie komentarza