czwartek, 12 lutego 2015

PARSVOTTANASANA

W dosłownym tłumaczeniu znaczy intensywne rozciąganie boków ciała ( pasva- bok, ut- intensywny, tana- wydłużanie, rozciąganie). Iyengar powtarzał, iż jeśli chcemy dobrze otworzyć tyły nóg, to warto robić jak najczęściej Parsvottanasane. Dlaczego? Jak zrobisz, będziesz znał odpowiedź:)
  • Tadasana, skok do rozkroku
  • skręć lewą nogę 60 a prawą 90 stopni, ustaw pięty na linii stycznej
  • dociśnij stopy i podciągnij rzepki kolanowe w górę
  • połóż ręce na kości krzyżowej lub połącz dłonie z tyłu za plecami, odchyl się w tył
  • z takim otwarciem w klatce piersiowej powoli wyciągnij się do przodu ustawiając tułów równolegle do podłogi
  • dłonie połóż na pionowych kostkach pod z barkami (lub goleniu lub jak na zdjęciu ułożone w Paścima namaskarasanie), biodra w jednej linii, plecy wklęsłe
  • oddychaj, policz do 30 i z wdechem podnieś się do góry, wróć do centrum i powtórz wszystko na drugą stronę
Możesz położyć ręce na podłodze pod warunkiem, że plecy są cały czas wklęsłe. Lekko unieś brodę i wyciągaj przód tułowia. Dla zaawansowanych, najpierw dotknij czołem do golenia, potem policzkiem i na końcu brodą. Panie niedysponowane ręce na kostkach, nie wchodzą do pełnego wariantu. Niekoniecznie polecam w butach i na obcasach;)

Efekty: Zwalcza sztywność nóg, uelastycznia stawy biodrowe i kręgosłup. Kiedy robisz pełny wariant z głową na kolanie narządy jamy brzusznej są tonizowane. Rozciąga tyły kolan.

MOTTO NA DZIŚ: „Każdy dzień jest szansą do czynienia cudów w życiu innych ludzi”

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza