sobota, 7 lutego 2015

GARUDASANA

Do pozycji stojących należy także pozycja Orła, która czasami jest praktykowana jako wariant np. w Sirsasanie ( zdjęcie post Odwrócone). Aby bez problemu móc ją wykonywać w staniu na głowie musimy najpierw idealnie ją opanować w wersji klasycznej:)
Jeśli trudno będzie utrzymać Ci równowagę, to praktykuj tą asanę przez jakiś czas przy ścianie tak, aby plecy i tył głowy były na niej oparte.
  • stań w Tadasanie, zegnij kolana i przenieś ciężar ciała na lewę nogę
  • unieś prawą nogę, załóż ją na lewe udo i zapleć prawą stopę za lewą łydkę
  • podnieś ręce przed siebie na wysokośc ramion i zegnij je w łokciach, włóż prawy łokieć do wnętrza lewego i połącz dłonie  lub złap się za górny kciuk
  • dociśnij stope na której stoisz wyciągając cały tułów do góry, opuść barki, odsuń dłonie od głowy i podnieś same łokcie w górę
  • patrz przed siebie, oddychaj,  po minucie wróć do Tadasany i powtórz wszystko na drugą nogę
Efekty: Wzmacnia i rozwija mięśnie okolicu kostek, zwalcza szywność barków, zapobiega skurczom mięśni łydek, wzmacnia kolana, pomaga przy rwie kulszowej, rozwija zdolność równowagi i koncentracji, rozciąga górną część pleców.

MOTTO NA DZIŚ: "Prostota jest ostateczną formą wyrafinowania"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz