poniedziałek, 19 stycznia 2015

3/52

Wyginam śmiało ciało (słowa Juliana z „Pingwinów z Madagaskaru”), niech i staną się Twoim mottem w tym tygodniu. Wiesz, tak obserwuję czasami na zajęciach ile lęków i strachów nosimy w sobie. Z jakim dystansem podchodzimy do nowych asan, które nazwijmy delikatnie nie wyglądają standardowo;) Od razu nasz umysł szaleje, jaka krzywda potencjalnie nam wtedy grozi. W takich sytuacjach zawsze mówię uczniom: „Nie myśl, tylko wejdź do pozycji, poddaj się słowom nauczyciela i nie analizuj”. Wygięcia, które wyjątkowo dobrze wzmacniają nam kręgosłup są grupą pozycji dość trudną dla osób nie do końca „otwartych w barkach" lub z pracą "siedzącą". I zwłaszcza wtedy trzeba  przyłożyć się do nich, poświęcając im więcej uwagi i czasu, niż zazwyczaj. Umówmy się tak: zrobisz dzisiaj całą sekwencję najlepiej jak potrafisz, bez marudzenia, narzekania i omijania asan które sprawiają Ci dużo trudności. Po prostu wyginaj śmiało ciało;)
  1. GOMUKHASANA - 1min na stronę
  2. URDHVA MUKHA SVANASANA - 1 min lub 2 razy po 30 sekund
  3. ŚALABHASANA - 2 razy po 30 sek
  4. ŁUK - 2 razy po 30 sek
  5. WIELBŁĄD - 2 razy po 30 sek
  6. MOSTEK - 3 razy maksymalne czasy;)
  7. SETUBANDHA - 3-5 min
  8. ŚAVASANA WARIANT - nawet 5-7 min
Jeśli nie możesz zrobić 12 Powitań Słońca wcześniej, to przynajmniej Psa z głową w dół 2-3 min. Między asanami możesz odpocząć w Adho mukha virasanie (klęknij, połącz duże palce u nóg i wyciągnij tułów do przodu dłonie na macie), postaram się zamieścić posta jak najszybciej z tą asaną. Oddychaj i nie zaciskaj ust. Jeśli masz więcej czasu to oczywiście odwrócone pozycje mile widziane, najlepiej przed mostkiem. I tylko tyle na dziś:)

MOTTO NA DZIŚ: "Doceń tych, którzy kochają Cię, gdy poza własnym towarzystwem nie masz nic do zaoferowania”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz