środa, 3 grudnia 2014

TADASANA



Jest to podstawowa asana wyjściowa do wszystkich pozycji stojących. Tada znaczy góra. Nie opisałam jej wcześniej, ponieważ wydaje się ona bardzo prosta, ale jeśli posłuchamy wszystkich komend bardzo uważnie i co więcej odszukamy ten wymagany ruch w ciele, to myślę, że po kilku minutach będzie ona dla nas miłym zaskoczeniem. Jest to pierwsza  pozycja, której uczymy się na zajęciach jogi. Uczy ona nas prawidłowej postawy i symetrii między prawą a lewą stroną oraz między przodem i tyłem ciała.

  • stań prosto na macie z połączonymi stopami
  • odseparuj wszystkie palce u stóp od siebie, tylko duże paluchy razem 
  • rozłóż równomiernie ciężar ciała na obu nogach, podnieś rzepki kolan do góry, uda zrotuj do środka
  • skieruj kość ogonową w dół ( po to aby Twoja miednica była prostopadła do podłogi)
  • wyciągnij boki tułowia do góry, ściągnij łopatki do siebie, otwórz klatkę piersiową
  • barki w dół, broda do góry, czubek głowy nad kością ogonową
  • ręce są cały czas aktywne, pozycja jest stabilna, ale nie napięta
  • oddychaj, całkowicie rozluźnij twarz, po minucie (spocznij:) i odpocznij
Panie, które są niedysponowane nogi ustawiają na szerokość bioder. Jak znajdziesz kiedyś chwilę, to zamknij oczy i obserwując uważnie całe swoje ciało zrób Tadasane. Pełną minutę….

Efekty: Koryguje wady postawy i płaskostopie, wzmacnia biodra, kolana oraz kostki.

Zdjęcie: Jakub Wańczyk

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza