czwartek, 18 grudnia 2014

PADANGUSTHASANA

Pada znaczy stopa, angusth - duży paluch. Dzisiejszy skłon do przodu z uchwytem dużych paluchów nie tylko porządnie rozciągnie tyły nóg, ale także bardzo pozytywnie wpłynie na Twoje samopoczucie, gdyż pomaga on pozbyć się nawet lekkiej depresji:) Do zaleceń terapeutycznych należy także: bezsenność, poprawa trawienie, ulga w okresie menopauzy oraz bóle głowy.
  • stań w Tadasanie, rozstaw stopy na szerokość bioder, pięty szerzej niż palce stóp
  • dociśnij stopy, podciągnij rzepki, zrotuj uda do środka
  • z wdechem podnieś ręce do góry (urdhva hastasana) wyciągnij się do przodu i chwyć dłońmi za duże palce stóp, plecy proste
  • z kolejnym wydechem popatrz do przodu, wydłużając boki tułowia zejdź w dół zginając ręce w łokciach i kierując czubek głowy w dól
  • oddychaj, po 30 sekundach powoli podnieś się do góry , Tadasana
Jeśli nie sięgasz dłońmi do stóp, to użyj paska zakładając go za duże palce u nóg i tylko prostuj plecy, nie schodząc już w dół.

Efekty: Wycisza i uspokaja umysł, stymuluje pracę wątroby i nerek, rozciąga ścięgna i łydki.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza