piątek, 5 grudnia 2014

JOGA W CIĄŻY - ASANA NR 3


Dzisiaj porozciągamy nogi. Jeśli jesteś w ciąży, chcesz poćwiczyć, ale nie bardzo wiesz jak zacząć a zapewne masz w domu stół (blat), koc i pasek to dzisiejsza pozycja którą klasycznie wykonujemy jako Utthita hasta padangusthasane II jest dla Ciebie.

  • stań prawym bokiem do stołu w Tadasanie nogi na szerokość bioder
  • podnieś prawą nogę i położ ją na blacie, zewnętrzna krawędź lewej stopy jest równoległa do bocznej ściany, wyprostuj się, boki tułowia do sufitu
  • prostując obydwie nogi, podnieś rzepki, załóż pasek na prawą stopę
  • skręć lewy bark w tył, lewą ręką przenieś za plecy i chwyć się za końcówkę paska tak, aby był napięty, skręcaj lewe ramię w tył
  • kość ogonowa w dół, otwórz klatkę piersiową, broda do góry
  • po minucie zegnij nogę i połóż ją na podłodze, zmiana strony

Oczywiście jeśli stół jest za wysoki to użyj czegoś niższego np. krzesła. Możesz położyć koc na stole, ja na to mówię wersja VIP:) Twojej pięcie przez chwilę nic nie będzie:) jeśli dociśniesz ją do blatu. Panie które są na zdjęciu praktykują joge przynajmniej od kilku miesięcy, jednak każda z nich, która wykonywała tą asane naprawdę czuła intensywne rozciąganie w nogach (i bardzo dobrze doprostowana dolna noga-brawo!) Jest to praca bardziej pasywna, nie dynamiczna, ale także wymagająca.  Jak odzyskasz siły kilka miesięcy po porodzie, Twój organizm całkowicie się zregeneruje a Ty będziesz gotowa na powrót do zajęć, to wtedy docenisz dzisiejszą pozycję i całą swoją praktykę jogi podczas ciąży:)

Wnętrze: Jupiter Sport

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza