środa, 5 listopada 2014

WOJOWNIK I

Virabhadrasana I jest to asana, która wymaga od nas niemałego wysiłku. Jej nazwa pochodzi od imienia wojownika Virabhadry. Zauważyłam, że zdarza się nam w tej pozycji nie zawsze schodzić do kąta prostego przednią nogą, ponieważ bardziej koncentrujemy się na dociśnięciu z tyłu pięty a przy okazji tracimy przez to linię bioder. Dlatego też dzisiaj jest uproszczony wariant dla każdego, dzięki któremu będziemy mogli skoncentrować się na otwarciu klatki piersiowej i oddychaniu pełną piersią.

- stań w tadasanie (pozycja góry)
- wdech-ręce na klatce piersiowej, wydech-skok do rozkroku, ręce na biodra
- skręć stopy w prawo: prawa 90 stopni, lewa 60 stopni
- skręć biodra w kierunku prawej nogi, podnieś piętę nogi z tyłu i przesuń lewe biodro w przód (mają być na jednym poziomie), kość ogonowa w dół
- zachowując skręt bioder opuść piętę do podłogi (to już jest klasyczny wariant)
- z wydechem zegnij nogę z przodu do kąta prostego i dynamicznie podnieś ręce w górę, połącz dłonie
- wyciągaj cały tułów do góry zachowując przednie udo równoległe do podłogi
- odchyl głowę i popatrz na kciuki, oddychaj
- po 30 sekundach a nawet minucie;) wróć do centrum i powtórz wszystko na drugą nogę.

Osoby, które mają problem z odcinkiem szyjnym patrzą przed siebie, a panie podczas menstruacji i ciąży zostawiają ręce na biodrach. Ten wariant pomoże Ci rozciągnąć mięsień czworo-głowy i ustawić prawidłowo miednicę w tej pozycji. Jednak pamiętaj, że docelowo pięta ma być na macie.

Efekty: Ułatwia odchudzenie okolicy bioder, wzmacnia mięśnie na plecach, łagodzi bóle w dolnych częściach kręgosłupa, rozciąga boki ciała, uelastycznia barki i szyję. Zwalcza nadkwasotę, poprawia trawienie oraz wyrabia mięśnie jamy brzusznej

Zdjęcie: ladyphoto.pl

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza