poniedziałek, 10 listopada 2014

VASISTHASANA

Tak jak obiecywałam, dzisiaj uproszczony wariant Vasisthasany. Jeżeli będziesz miał problem z utrzymaniem równowagi to możesz ustawić się prostopadle do ściany tak, aby tylko wewnętrzne krawędzie stóp były na niej oparte.
  • Zacznij od Adho mukha svanasana (pies z głową w dół)
  • przenieś ciężar ciała na prawą dłoń (ustaw ją po barkiem) i zewnętrzną krawędź prawej stopy
  • połóż lewą stopę na prawej, palce aktywne, wyciągaj wewnętrzne pięty w przód
  • trzymając lewą dłoń na biodrze, balansuj na prawej ręce i stopie
  • powoli wyprostuj rękę do góry tak, aby była w jednej linii z prawą
  • obydwie nogi proste, patrz przed siebie, oddychaj
  • wróć do Adho mukha svanasany i powtórz wszystko na drugą stronę
Jeżeli chcesz zrobić pełny wariant Vasisthasany to łapiesz się za duży paluch górnej nogi i prostujesz ją w stronę sufitu. Jest to wbrew pozorom trudna asana, dlatego na początku możesz wchodzić do niej tylko na kilka sekund. Jeśli drżą ci ręce - nie przejmuj się, tak bywa:) Wkrótce ciało przyzwyczai się i 30 sekund w pozycji nie będzie dla Ciebie żadnym wyzwaniem.

Efekty: wzmacnia nadgarstki  ramiona i mięśnie nóg. Rozciąga odcinek lędźwiowo-krzyżowy kręgosłupa oraz rozwija zmysł równowagi.

MOTTO NA DZIŚ: „Harmonia, to zaufanie do siebie i wierność sobie”

Zdjęcie: ladyphoto.pl


2 komentarze:

  1. Czy tą asanę można wwykonywać w ciąży?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli wcześniej praktykowałaś joge i jesteś w pierwszym trymestrze, wyłączając 11-14 tydzień kiedy to w ogóle nie powinno się robić żadnych asan, to myślę, że tak. Pamiętaj o tym, że brzuszek rośnie a przez to zmienia się środek ciężkości w ciele i trudniej będzie Ci utrzymać równowagę. Ale jeżeli jest jeszcze mały i dobrze się czujesz to na chwilę wejście do asany nie zaszkodzi. Proponowałabym tylko robić to tyłem do ściany, abyś się nie wywróciła. I oczywiście wariant dzisiejszy a nie pełny:) pozdrawiam Miss Joga

      Usuń