wtorek, 25 listopada 2014

UBHAYA PADANGUSTHASANA

Dosłownie znaczy to: „pozycja obydwu dużych paluchów” ( Ubhaya - obydwa, padangustha - duży paluch). Jest to asana zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych. Praktykowanie jej daje nam informacje zwrotną, na ile nasze tyły nóg są elastyczne. Jeżeli trudno jest Ci wyprostować nogi, to użyj paska.

  • usiądź w Dandasanie ( pozycja siedzącego kija)
  • zegnij nogi i przyciągnij uda do klatki piersiowej
  • złap się za duże paluchy u nóg wkładając ramiona od wewnętrznych stron ud
  • wyciągnij tułów do góry i wyprostuj nogi,  podnieś rzepki kolanowe
  • balansuj na tylnych kościach pośladków, oddychaj
  • po 30 sekundach z wydechem zegnij kolana  i wróć do dandasany
  • *podnieś kąciki ust do góry
Jeżeli czujesz duże napięcie w ścięgnach podkolanowych, to rozszerz nogi na szerokość bioder. Twoje plecy muszą być proste, jeśli są zaokrąglone to wyjdź z pozycji i użyj paska. Dzisiejszy wariant jest podstawowym, dzięki któremu odnajdujemy balans w asanie, ponieważ wbrew pozorom  można tu szybko polecieć do tyłu;) Ubhaye padangusthasane będziemy jeszcze modyfikować na różne sposoby, jednak najważniejsze, żeby zawsze całkowicie wyprostować nogi i po prostu...trwać. 

Efekty: Intensywne rozciąganie tyłu nóg i kręgosłupa. Rozwija poczucie równowagi, oraz tonizuje narządy wewnętrzne.

MOTTO DNIA: „Słowa bez czynów są bezwartościowe, czyny bez słów są bezcenne”

Zdjęcie: ladyphoto.pl

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza