poniedziałek, 3 listopada 2014

ŚAVASANA

Czy wiesz, że według B.K.S. Iyengara jest to najtrudniejsza asana? Dlaczego? Dlatego, że o wiele trudniej jest unieruchomić i uspokoić umysł, niż ciało. Jest to ulubiona pozycja większości osób, ponieważ kończy zajęcia i już można odpocząć w relaksie. W tłumaczeniu znaczy pozycja martwego ciała lub w skrócie trupa, nieboszczyka. Celem tej asany jest całkowite, ale świadome rozluźnienie które orzeźwi i odświeży zarówno nasze nasze ciało jak i umysł.

  • połóż się na plecach, wnętrza dłoni skierowane do góry, duże palce u nóg na zewnątrz
  • czoło powinno kierować się z stronę głowy, jeżeli tak nie jest to połóż koc pod głową
  • zamknij oczy i jeśli to możliwe połóż na oczach woreczek lub pasek złożony na 2 (przykrycie gałek ocznych powoduje brak dostępu światła dzięki czemu nasz układ nerwowy nie jest pobudzany i łatwiej mu się wyciszyć)
  • na początku oddychaj głęboko rozluźniając całe ciało, później wolniej i subtelniej
  • cała twarz rozluźniona, język luźno opada, nie napinaj ani nie zaciskaj ust, źrenice bierne
  • rozluźnij się całkowicie i pozostań tak 10 minut

Prawidłowa Savasana powinna tyle mniej więcej trwać. Często zdarza się, że jest nam tak dobrze, że zasypiamy co jest także dobrym objawem, a z czasem nauczymy się doświadczać odprężenia i prawdziwego wypoczynku.

Efekty: Stały, spokojny i delikatny oddech bez gwałtownych ruchów ciała koi nerwy i uspokaja umysł. Mówi się, że stresy codziennej cywilizacji powodują napięcie nerwowe, na które savasana jest najlepszym rozwiązaniem.

Wnętrze: Jupiter Sport

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza