wtorek, 18 listopada 2014

PAŚCIMA NAMASKARASANA

Jeśli chcesz aby asany z grupy wygięć sprawiały Ci przyjemność, to najpierw musisz otworzyć barki. Najlepiej robić codziennie Gomukhasane rąk, oraz Paścima namaskarasane - paścima znaczy zachód a namaskar - pozdrowienie. Jest to pozycja, która zwiększa elastyczność i wytrzymałość górnej części pleców, jednocześnie ucząc nas jak prawidłowo rotować ramiona. Dodaj trochę odmiany do swoich codziennych zajęć i spróbuj poćwiczyć w tym tygodniu tą asane, takie małe przełamanie rutyny przez 7 dni;)
  • stań w tadasanie
  • wyciągnij ręce do boku równolegle do podłogi
  • jednym zdecydowanym ruchem załóż je na plecy najpierw łącząc tylko krawędzie małych palców u rąk, podciągnij dłonie jak najwyżej możesz 
  • otwierając klatkę piersiową skręć ramiona i barki do tyłu, łopatki do siebie, powoli dociśnij całą dłoń jedna do drugiej
  • oddychaj, po 30 sekundach rozluźnij
Dwie bardzo ważne kwestie: 1. Jeżeli czujesz ból w nadgarstkach to znaczy, że za mało rotujesz ramiona w tył. 2. Twoje przedramiona powinny być w miarę możliwości równoległe do podłogi, jeśli nie są, to pozycja ta będzie dla ciebie co najmniej mało komfortowa. Gdybyś w ogóle nie mogła połączyć dłoni z tyłu, to masz znowu 2 opcje:) 1. albo wkładasz jedną rękę i drugą na zmianę jak najwyżej między łopatki przyzwyczajając barki do takiej pracy 2. albo łapiesz się za łokcie z tyłu i tylko rotujesz barki na zewnątrz. I proszę Cię, nie rób kulki śniegowej z dłoni kiedy je łączysz:) Lepiej docisnąć tylko kilka palców porządnie, niż samemu się czarować:)

Efekty: Uelastycznia nadgarstki, otwiera klatkę piersiową, ramiona i barki. Bardzo pomocna do wszelakich wygięć do tyłu. Uczy prawidłowej postawy.

Zdjęcie: ladyphoto.pl

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza