wtorek, 11 listopada 2014

MALASANA

Jeżeli masz bóle pleców  zwłaszcza w dolnym odcinku lędźwiowym, to polecam Ci Girlandę.  Tak nazywa się ta asana w tłumaczeniu z sanskrytu. Kiedy ją wykonujesz Twoje ramiona zwisają w dół jak girlanda z kwiatów powieszona na szyi i stąd się wzięła ta nazwa. Jest ona stosunkowo łatwa, ale musisz pamiętać o jednej rzeczy. Twoim celem nie jest dotknięcie głową do podłogi, tylko dociśnięcie pięt do maty i WYDŁUŻENIE KRĘGOSŁUPA. Na tym należy się skoncentrować.
  • stań w tadasanie zegnij nogi i ściągnij pośladki jak najbliżej do podłogi 
  • stopy połączone, rozchyl skromnie kolana 
  • dociśnij pięty do ziemi i wydłuż cały tułów do przodu
  • z wydechem połóż ręce poniżej kolan i otocz ramionami zgięte nogi sięgnij dłońmi do pięt
  • połóż głowę na podłodze (lub kostce)
  • oddychaj, po minucie rozpleć ręce, powoli podnieś się do góry i wróć do pozycji wyjściowej
Pięty muszą dotykać maty. Jeśli tak się nie dzieje, to weź zrolowany koc i oprzyj je na nim. Z czasem jak rozciągniesz achillesy nie będzie on Ci więcej potrzebny:) Głowa nie powinna wisieć nad podłogą. Łatwiej jest się zrelaksować kiedy jest podparta, dlatego jak nie masz w domu kostek, to użyj np. książek.

Efekty: Praktykowanie Malasany wzmacnia narządy jamy brzusznej, uśmierza bóle pleców i rozciąga kręgosłup. Panie cierpiące na  bóle pleców podczas menstruacji doznają dużej ulgi w tej asanie.

MOTTO NA DZIŚ:„Nie patrz wstecz…. pamiętaj, nie idziesz już tą drogą”

Zdjęcie: Jakub Wańczyk
Miejsce : Hotel MONOPOL we Wrocławiu

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza