czwartek, 27 listopada 2014

JOGA W CIĄŻY - ASANA NR 1

Niektóre z moich czytelniczek, które są w ciąży stwierdziły, że prędzej one urodzą niż ja zamieszczę asany dla Pań z grupy C. A tu proszę, Supta baddha konasana:) Jest to jedna z najbardziej popularnych pozycji dla Pań w stanie błogosławionym. Będąc w niej brzuch się rozluźnia, pachwiny rozciągają się przygotowując ciało do porodu a kręgosłup odpoczywa.


  • usiądź na macie tyłem do bolstera lub do złożonych koców (na odległość Twojej jednej dłoni)
  • załóż pętle z paska na kość ogonową i palce u nóg
  • podpierając się dłońmi na podłodze, powoli połóż się na zaokrąglonych plecach na bolsterze, kość ogonowa do środka
  • użyj koca pod głowę na taką wysokość, aby Twoje czoło spływało w stronę brody
  • stopy połóż na kostkach i podeprzyj kolana
  • po 5 - 10 minutach połącz kolana wyplątując nogi z paska i przewróć się na prawy bok, podpierając na lewej ręce usiądź
Efekty: otwiera biodra, rozciąga wnętrza ud, poprawia trawienie, usprawnia działanie organów rozrodczych, otwiera klatkę piersiową, harmonizuje oddech, ożywia ciało. Dodatkowo pozycja ta poprawia cyrkulację krwi w organach brzusznych, przywraca normalne funkcjonowanie gruczołów dokrewnych, wspomaga system nerwowy, oraz przywraca równowagę emocjonalną. 

Wnętrze: Jupiter Sport
Podziękowania dla Marty za użyczenie aparatu do zdjęć  i Klaudii za cierpliwe trwanie w asanach:)

2 komentarze:

  1. Magdo, dzięki Twoim ćwiczeniom i Twojej cierpliwości do nas na zajęciach poród nie wydaję się taki straszny :)
    Pozdrawiam,
    Nieźle rozciągnięta (dzięki Tobie) przyszła mama :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Ulu, dziękuję miło mi to czytać. Jednak i tak gros zasługi przypada Tobie, ponieważ regularnie przychodzisz na zajęcia, ćwiczysz sumiennie i takie oto są efekty:)
      Pozdrawiam Miss Joga

      Usuń