niedziela, 5 października 2014

ZASZALEJ - ADHO MUKHA VRKSASANA

Zaszalej i stań na rękach. Dlaczego nie? W jodze pozycja ta nazywa się Adho Mukha Vrksasana ( tłum: drzewo twarzą w dół). Jest to asana która wymaga od nas wysiłku i posiadania ściany ;), ale nie jest to nic czego nie możemy dzisiaj zrobić.

Przeciwwskazaniem do niej jest: ciąża, menstruacja, stan zapalny w organizmie ( jeżeli bierzemy w tym czasie antybiotyki ) oraz wada wzroku powyżej minus 10.

Dzisiaj pierwszy wariant przeznaczony dla osób które nigdy wcześniej nie stały na rękach ( bądź bardzo dawno temu). 


ustaw tułów równolegle do podłogi, dłonie na ścianie, nogi prostopadle do podłogi
obróć się i połóż dłonie na podłodze dokładnie tam gdzie są twoje stopy
wejdź nogami do góry po ścianie, wyprostuj ręce, pośladki do góry,( kość ogonowa do środka - tylko jeżeli znasz ten ruch)
zejdź po ścianie, stań w uttanasanie i powtórz wszystko na drugą nogę:)

Uwaga: Po staniu na rękach podnoś się powoli do góry! Jest zmiana ciśnienia. Jeżeli zrobisz to za szybko zakręci Ci się w głowie. 
Efekty: Asana ta harmonijnie rozwija całe ciało. Wzmacnia barki, ramiona,  nadgarstki rozszerzając  całkowicie klatkę piersiową. Wszystkie pozycje odwrócone są dla nas błogosławieństwem jeśli chodzi o ciało, narządy wewnętrzne i umysł. Wkrótce napiszę o tym bardziej szczegółowo w osobnym poście.

Spójrz na świat z innej perspektywy. Good luck.

MOTTO NA DZIŚ:  " Powinniśmy żyć rozwiązaniem, a nie problemem"

Podziękowania dla Bożeny, Adama i Zuzi Garbińskich za nakręcenie filmu oraz zrobienie całej sesji zdjęciowej. Dziękuję za miło spędzone popołudnie, czas i cenne rady.
Film nakręcono w  Namaste Praktyka Jogi Paulina Stróż 

2 komentarze:

  1. Wydaje sie latwe do zrobienia.Niestety dzis jestem bez sil ze wzgledu na okres.A co bys polecila cwiczyc podczas tych dni? Mam bardzo obfity okres i boje sie nawet noga ruszyc:) pozdrawiam goraco

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Magdollka. Podczas menstruacji można praktykować jogę z wyjątkiem pozycji odwróconych, mocnych skrętów i asan brzusznych. Dziękuję za dobre pytanie zrobię o nim cały post. A na ten moment możesz ćwiczyć asany stojące przy ścianie jeżeli jesteś zmęczona. Zamieszczę też wkrótce zdjęcie asany w którym brzuch się rozluźni i lepiej się poczujesz. Pozdrawiam. Miss Joga

    OdpowiedzUsuń