środa, 15 października 2014

WYGIĘCIA

No i wygięcia. Dla jednych ulubione mostki, dla innych po prostu masakra. Często podczas wykonywania wygięć do tyłu poza bólem pleców uczniowie doświadczają braku tchu, mają przyspieszony oddech, uczucie nudności, ból głowy lub zawroty. Dlatego niektórzy boją się wykonywać asany z tej grupy. Dzieje się tak głównie ze względu na sztywność mięśni pleców i spowolnienie pracy wątroby. Przy regularnym wykonywaniu psa z głową w górę (Urdhva mukha svanasana) i wielbłąda (Ustrasana) jest duża szansa na usunięcie tych dolegliwości, gdyż pozycje te przygotowują nas nie tylko na poziomie fizycznym, ale także na psychicznym do praktykowania wygięć do tyłu.
Asany z tej grupy otwierają okolice mostka, rozciągają klatkę piersiową oraz mięśnie brzucha przez co aktywizują jego narządy. Usuwają sztywność i bóle pleców, kręgosłup otrzymuje więcej przestrzeni co wzmacnia plecy i mięśnie przykręgosłupowe. Dodają energii i pewności siebie oraz poprawiają nasze samopoczucie. Spróbuj, bo naprawdę warto:)

Zdjęcie: ladyphoto.pl 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz