niedziela, 19 października 2014

WIELBŁĄD

Ustrasana jest klasycznym wygięciem, które warto praktykować na początku przy ścianie. Dlaczego? Dlatego, że tak bardzo chcemy złapać się za nasze kostki u nóg, że nie trzymamy pionowo ud i obciążamy odcinek lędźwiowy z całej siły. Poza tym warto pamiętać, że mamy czuć bardzo intensywnie nogi a nie dolne plecy.

  • klęknij na macie, uda przyklejone do ściany, nogi na szerokość bioder
  • ustaw golenie równolegle do siebie, małe palce u nóg do maty
  • kciuki na kości krzyżowej, zawiń kość ogonową do środka, łokcie do siebie, barki w dół
  • wyciągając się do góry, odchyl tułów lekko do tyłu, biodra cały czas na ścianie
  • jeżeli czujesz się na siłach połóż dłonie na drewnianych kostkach lub jeśli sięgasz to na piętach, palce skierowane w stronę nóg
  • oddychaj, policz do 30 i wróć do pionu, odpocznij siadając na piętach

Z różnych powodów boimy się odchylać głowę w tył. Tam też mamy mięśnie, których na co dzień praca jest znikoma. Twojej szyi nic się nie stanie, jeżeli przez chwilę popatrzysz za siebie. Wyjątkiem są tylko osoby, które mają tam zdefiniowany problem lub schorzenie, w takich przypadkach utrzymujemy szyję w linii z kręgosłupem, czyli patrzymy w sufit. Można też podsunąć sobie krzesło z tyłu i oprzeć na nim głowę. Pokażę ten wariant w kolejnych postach. Good luck:)

Efekty: Ustrasana przynosi korzyści osobom z pochylonymi do przodu ramionami i zaokrąglonymi plecami. Cały kręgosłup jest wyginany do tyłu i wzmacniany. Pozycję tę bez przeszkód mogą wykonywać osoby starsze, a nawet ludzie z uszkodzeniami kręgosłupa. Wielbłąd nie tylko przygotowuje plecy do pozycji bardziej zaawansowanych, ale także wzmacnia takie narządy jak: płuca, serce, wątroba, nerki i trzustka, aby były w stanie wytrzymać wysiłek wygięć do tyłu.

Wnętrze: Jupiter Sport


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza