piątek, 31 października 2014

VAJARASANA

Dzisiaj będzie miło i przyjemnie. Pozycja Pioruna, który stanowił atrybut Indry, strażnika wschodu i wodza bogów, jest to jedna z niewielu asan w jodze które możemy robić bezpośrednio po jedzeniu. Dodatkowo uspokaja nasze zmysły i stabilizuje umysł.
- Uklęknij na kocu ( jeżeli już teraz jest Ci bardzo niewygodnie to włóż koc głęboko pod kolana)
- połącz pięty i usiądź na nich, wyciągnij palce stóp ( jeśli jest to niemożliwe, to zwiąż nogi paskiem powyżej kostek)
- Zawiń kość ogonową, wyciągnij tułów do góry, barki w dół, dłonie połóż na udach wnętrzami do góry

Efekty: Ma silny wpływ na układ trawienny i poprawia jego funkcjonowanie. Wzmacnia i rozciąga uda oraz mięśnie bioder, uśmierza bóle pleców, pomaga w leczeniu hemoroidów, choroby wrzodowej, stanów zapalnych jąder oraz łagodzi niedogodności związane z menstruacją. Leczy problemy moczowe, zwiększa krążenie krwi i działa jako środek przeciwbólowy u osób z zapaleniem stawów.

Tyle dobra na dzień dobry:)

MOTTO NA DZIŚ: „Jeśli możesz kłaść się spać każdej nocy ze świadomością, że w ciągu dnia dałeś z siebie wszystko, sukces sam Cię znajdzie”

Zdjęcie: Jakub Wańczyk
Miejsce : Taras widokowy hotelu MONOPOL we Wrocławiu

4 komentarze:

  1. Takie asany lubię 😉piękne widoki 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, bardzo podoba mi się ten blog. Trafiłam przez przypadek i czytam z zaciekawieniem każdy post. Mam pytanie o tą pozycję: gdy siadam na stopy złączone w kostkach odczuwam bardzo duży ból właśnie w kostkach. Czy to jest normalne u osób początkujących?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest to jak najbardziej normalne. Przede wszystkim rozłóż koc na macie, to bardzo pomaga a następnie połóż drugi koc między piętami a pośladkami. Im wyżej masz pośladki, tym mniejszy ból w kostkach odczujesz.W miarę regularnej praktyki tej asany stopniowo obniżaj koc na węższy.
      Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)
      Miss Joga

      Usuń