poniedziałek, 13 października 2014

UPAVISTHA KONASANA

Dzisiaj opiszę Posadzony kąt. Każdy skłon wykonuje się tworząc wklęsłe plecy a w brzuchu pojawia się raczej wydłużenie niż zaciśnięcie. Nie zapominaj o pracy nóg które są cały czas wyprostowane i zawsze bardziej koncentruj się na wyciąganiu kręgosłupa w przód, niż na przyciąganiu go do ziemi. Nie spiesz się, powoli, masz na to mnóstwo czasu.

  • usiądź w dandasanie ( siedzisz na podłodze z nogami wyprostowanymi)
  • wyciągnij prawy i lewy pośladek na zewnątrz
  • rozsuń nogi najdalej od siebie jak możesz, tyły ud na podłodze
  • palce aktywne, zewnętrzne krawędzie stóp pionowe, rzepki podniesione
  • z wdechem podnieś ręce do góry i z wyprostowanymi plecami, wyciągnij boki tułowia w przód, grawitacja zrobi za Ciebie resztę;)
  • połóż dłonie na podłodze, cały czas idąc nimi do przodu, oddychaj
  • po minucie z wdechem podnieś się i połącz nogi, wróć do dandasany.
Jeżeli czujesz się na siłach i masz proste plecy, powoli połóż łokcie na podłodze nie tracąc wydłużania kręgosłupa. W następnym miesiącu opiszę pełny wariant.

Efekty: Upavistha konasana rozciąga ścięgna podkolanowe, poprawia krążenie krwi w narządach miednicy i utrzymuje je w prawidłowym stanie. Zapobiega powstawaniu i leczy lekkie przypadki przepukliny oraz uśmierza rwę kulszową. U kobiet reguluje miesiączkowanie i pobudza jajniki. Jak wszystkie skłony tonizuje wątrobę, śledzionę, trzustkę i pobudza nerki. Wycisza i uspokaja umysł. 

Zdjęcie: Bożena Garbińska, wnętrze: Namaste Praktyka Jogi Paulina Stróż

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz