środa, 29 października 2014

STANIE NA GŁOWIE

SALAMBA-SIRSASANA, tak nazywa się ta pozycja w sanskrycie. Dzisiaj pokażę jak wejść do stania na głowie wariant II.  
Chciałabym też zaznaczyć bardzo ważną rzecz. Pamietaj, że zanim podejdziesz do tej asany, powinnaś to skonsultować ze swoim  nauczycielem jogi. Czasami nam się wydaje, że jesteśmy silni i gotowi na wszystko. To bardzo dobre podejście. Jednak w przypadku tak zaawansowanej pozycji niezbędna jest konsultacja z osobą obiektywną, która oceni  czy Wasze barki, ciało i umysł są gotowe na Sirsasane czy lepiej jeszcze chwile poczekać, żeby nie zrobić sobie teraz krzywdy. Nauczyciel także dopilnuje i skoryguje Wasze pierwsze wejście.

  • złóż mate na 4 części i uklęknij przed nią
  • połóż dłonie blisko kolan, ręce na szerokość barków równoległe do siebie, palce skierowane w stronę głowy
  • oprzyj dokładnie czubek głowy na środku maty, sprawdź czy między ramieniem i przedramieniem jest kąt prosty 
  • wyprostuj nogi i przysuń palce stóp jak najbliżej do głowy, plecy cały czas proste, oddychaj
  • oderwij jedną nogę do góry i powoli dołącz drugą, łokcie cały czas równoległe do siebie
  • wyciągaj ciało do góry
  • skręć uda do środka, podnieś rzepki i wypchnij wewnętrzne piety do sufitu
  • możesz wyjść z pozycji jedną nogą na mate a potem drugą
  • lub jeżeli praktykujesz dłużej to obiema jednocześnie, ważne żeby cały czas wyciągać się z barków do sufitu
Oczywiście jeżeli masz taką potrzebę, to możesz stać przy ścianie. Jednak nie przywiązuj się do niej zbytnio, ponieważ i tak docelowo będziesz robić tą asane na środku sali, pokoju, parku, tarasu, gdziekowiek zapragniesz:)
Efektów jest tak dużo, że opiszę je w kolejnym poście .

Zdjęcie:ladyphoto.pl


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza