środa, 8 października 2014

SKŁONY I SKRĘTY

Zaczynamy dzisiaj drugi tydzień miesiąca czyli skoncentrujemy się przede wszystkim na skłonach i skrętach. Parsvottanasana, Uttanasana, Prasarita Padottanasna, Padangusthasana i Adho Mukha Svanasana to tylko niektóre z podstawowych pozycji należących do grupy w których wydłużamy przód ciała a grawitacja robi za nas resztę;)

Skłony wprowadzają mózg i serce w stan spoczynku. Wyciszając nas, łagodzą nerwy i uspokajają umysł. Oczywiście, bardzo mocno czujemy rozciąganie w tyłach nóg, jednak głównymi korzyściami jest spokój w układzie nerwowym, tonizacja narządów brzusznych, oraz  stymulacja układu trawiennego. Regularna ( minimum 2 razy w tygodniu) praktyka tych pozycji jest niezwykle ważna w przypadku osób cierpiących na nadkwaśność, wzdęcia, nudności i wszelkie problemy gastryczne. 

Osobom którym nieobce jest nadciśnienie, niepokój, brak opanowania, nerwowość, bezsenność, ból głowy, migreny, krótkowzroczność lub jaskra, anemia, zmęczenie i osłabienie,  w takich przypadkach należy wchodzić do pełnych wariantów wszystkich skłonów w przód aby  odnieść maksymalne dla swych przypadłości efekty.

Jeżeli chcesz wykonywać asany poprawnie i nie robić sobie krzywdy to w pozycjach w których nie sięgasz palcami do nóg skorzystaj z pomocy paska a jeśli głowa nie dotyka do podłogi to podłóż pod nią kostkę lub zwinięty koc. Słuchaj swojego ciała i uszanuj je.

Zdjęcie: Bożena Garbińska, Wnętrze: Namaste Praktyka Jogi Paulina Stróż

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza