czwartek, 16 października 2014

ŚALABHASANA

Śalabhasana czyli Świerszcz. Dla początkujących wprowadza się wygięcia do tyłu z pozycji leżącej, ponieważ wtedy łuk kręgosłupa tworzy się za pomocą  zewnętrznych mięśni pleców. Jeśli plecy bolą przy wygięciach, zwłaszcza jak leżysz na brzuchu, wskazuje to najczęściej na jakiś uraz  albo w kręgosłupie albo w mięśniach pleców i jest to sygnał dla praktykującego, żeby skorygować ten problem w innych asanach.

  • połóż się na brzuchu na macie, wyciągnij ręce do przodu, kciuki do góry
  • wyprostuj nogi, podnieś rzepki,
    kość ogonowa w dół a łonowa do ziemi
  • z wdechem podnieś jednocześnie nogi i ręce do góry
  • tylko brzuch jest na macie
  • oddychaj, po 30 sekundach z wydechem opuść tułów i nogi na podłogę

W drugim wariancie, splatasz ręce w parvattasanie z tyłu na pośladkach. Jeśli nie możesz wyprostować rąk, to rozpleć palce i użyj paska na szerokość barków. Ściągnij łopatki do siebie, barki odciągnij od uszu i wyciągaj mostek do góry, spójrz w sufit. Nie zapomnij powtórzyć ze zmianą splotu palców.
Jeżeli obydwa warianty sprawiają Ci dużą trudność, to podziel Śalabhasane na dwie części i naprzemiennie raz odrywaj brzuch i ręce a następnie nogi a zwłaszcza uda.


Efekty:   Asana ta uelastycznia kręgosłup oraz uśmierza bóle w okolicy krzyżowo-lędźwiowej. Przeciwdziała wypadaniu dysku. Wzmacnia mięśnie tylnej części pleców, pośladków, nóg, ramion, otwiera klatkę piersiową, relaksuje umysł, energetyzuje ciało, tonizuje pęcherz moczowy i prostatę oraz stymuluje organy wewnętrzne.


Wnętrze: Jupiter Sport

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza