piątek, 3 października 2014

PRZED JOGĄ

    Czy wiesz, że ostatni posiłek przed jogą powinien być nie później niż 3 godziny przed zajęciami? Chyba, że jest to mała delikatna przekąska ( np. jabłko, jogurt ), to wtedy maksymalnie godzinę przed jogą. Jeżeli nie zastosujesz wystarczającego odstępu czasowego, to możesz odczuwać  nudności prowadzące nawet do wymiotów, złe samopoczucie a w skrajnych przypadkach bóle głowy. Nie wspomnę nawet co czujesz w pozycjach odwróconych;)

     Na zajęcia przyjdź 10 min wcześniej. Jeżeli zaczynają się one inwokacją lub pranajamą wejście spóźnionej osoby bardzo dekoncentruje tych którzy są już na sali i przyszli punktualnie. 

Nie powinno się rozpoczynać praktyki , kiedy jesteśmy wyczerpani bądź przebywaliśmy na ostrym słońcu. Osobiście nie polecam też jogi bezpośrednio po ćwiczeniach fizycznych, gdyż ciało już jest zmęczone i potrzebuje bardziej odpoczynku a nie kolejnego wysiłku. Niezbędna jest kilkugodzinna przerwa a po niej tylko asany regeneracyjne.

Jeżeli możesz to nie pij podczas jogi. To nie są zajęcia fitnessowe. Na jodze pracujemy z energią, wyciszamy umysł, a woda chcąc nie chcąc może zakłócić nam ten proces. 
     Jeżeli chcesz ułatwić pracę nauczycielowi załóż strój w którym Ty będziesz się dobrze czuł a On będzie widział Twoje kolana;) tak, to jest bardzo ważne. Na początku mamy tendencje do opuszczania rzepek przez co noga nie jest w pełni wyprostowana a mięśnie nie pracują w 100%. Kiedy nauczyciel widzi kolano widzi też rzepkę i łatwiej jest mu skorygować daną asanę.

      Pamiętaj też aby zgłosić niedyspozycję lub inny problem zdrowotny przed zajęciami. Nie wstrzymuj oddechu w żadnej asanie, oddychaj tylko przez nos. Problemy zostaw za drzwiami. Jesteś tylko Ty, mata i joga…

2 komentarze:

  1. Uwielbiam to "problemy zostaw za drzwiami" i zaczynamy pracę 😉 super, gratuluję bloga, oby tak dalej 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. Aga dziękuję bardzo Tobie za wsparcie jak i Jakubowi za pomoc w tworzeniu bloga. Pozdrawiam ciepło całą rodzinę. Namaste

    OdpowiedzUsuń