czwartek, 23 października 2014

MOSTEK

Urdhva Dhanurasana moim zdaniem należy do trudnych wygięć, gdyż tutaj musimy wykazać się siłą barków, nóg a także świadomością własnego  ciała. Ważne aby rozgrzać się do asany i oddychać w niej, ponieważ właśnie o tym ostatnim zapominamy najczęściej. Jeżeli na dzień dzisiejszy nie czujesz się na siłach, aby robić mostek z różnych względów, to rób tylko przygotowanie do niego tak jak na zdjęciu poniżej. 


  • połóż się na plecach na macie, ułóż dłonie na szerokość barków przy głowie palcami w stronę pięt
  • nogi na szerokość bioder zgięte w kolanach, golenie pionowe, piety szerzej niż palce
  • zawiń kość ogonową do środka (to jest bardzo ważny moment, poczujesz jak brzuch Ci się wtedy zapadnie)
  • weź wdech i z wydechem przejdź na czubek głowy, łokcie równolegle do siebie, nogi skromnie
  • z kolejnym wydechem podnieś całe ciało do góry i przesuwaj klatkę piersiową w stronę głowy, doprostuj łokcie
  • możesz podnieść pięty i na palcach przesunąć nogi w stronę rąk a następnie opuścić całe stopy na podłogę
  • powoli najpierw położ głowę na macie i dopiero potem całe ciało. Nie prostuj nóg (!) jeżeli chcesz wykonać jeszcze kilka powtórzeń Urdhva dhanurasany
Na początek wchodź na krótkie czasy, nawet kilka sekund, z czasem przy regularnej praktyce możesz je wydłużać. Na zdjęciu pokazany jest wariant z kostkami. Jest on przeznaczony dla osób, które albo mają słabo rozciągnięte nadgarstki albo nie do końca otwarte barki. Wtedy jest trochę łatwiej. 

Efekty: Wygięcie do tyłu w mostku powoduje zasysanie krwi głęboko do wnętrza kręgosłupa dzięki specyficznemu działaniu mechanicznemu pozycji. Cała przednia strona kręgosłupa jest mocno otwierana i rozciągana. Zapobiega to zmianom zwyrodnieniowym kręgów. Pozycja ta wzmacnia mięśnie stabilizujące kręgosłup przywracając jego prawidłowe położenie. Możliwa jest nawet korekta skrzywień. Nie tylko tylna powierzchnia dysków międzykręgowych wzmacnia się (zapobiegając wypadaniu krążka międzykręgowego) ale także klatka piersiowa, barki, ramiona i nadgarstki, krzyż i odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Ściskane i masowane są ścięgna podkolanowe. Poprawia się krążenie krwi w nogach. Przez wysiłek związany z uniesieniem wzmacniają się uda i kolana. Praktyka mostka zapobiega zmianom związanym z osteoporozą. Podczas wygięcia do tyłu nerki są mocno ściskane i stymulowane. Regularna praktyka zapobiega lub opóźnia upośledzenie funkcji nerek przy cukrzycy. 

Wnętrze: Jupiter Sport

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz