wtorek, 7 października 2014

ARDHA CANDRASANA - PIĘKNA ASANA

Wymagająca, lekka, balansująca, tak nazwałabym dzisiejszą pozycję, która w tłumaczeniu z sanskrytu znaczy Pół Księżyc. Dobrze jest opanować asany które pokazałam w poprzednich postach, gdyż bardzo dobrze przygotowują nas one właśnie do Ardha Candrasany.

  • stań w tadasanie, skok do rozkroku, trikonasana (poprzedni post) na prawą nogę
  • połóż lewą dłoń na biodrze, zegnij prawą nogę w kolanie
  • przesuń prawą rękę ok 20-30 cm w linii z małym placem stopy jednocześnie dosuwając lewą nogę do prawej
  • przenieś cieżar ciała na prawą stopę i podnieś prostą lewą nogę na wysokość biodra ( ja pokazałam wariant z nogą powyżej tego poziomu)
  • skręć tułów w stronę sufitu i dopiero wtedy (!) wyprostuj prawą nogę
  • oddychaj, policz do 30, z wdechem wróć do trikonasany i powtórz wszystko na druga nogę

Jeżeli nie sięgasz ręką do podłogi, czujesz że pochylasz się do przodu lub nie możesz wyprostować dolnej nogi to koniecznie użyj kostki. Jeśli balans sprawia Ci problem to kilka razy zrób tą asanę plecami do ściany tak, aby łopatki, pośladki, tył głowy, tył dłoni i pięta były do niej przylepione.

Efekty: Według Iyengara Ardha candrasana jest dobrodziejstwem dla osób z kontuzjami lub stanami zapalnymi nóg. Tonizuje dolną część kręgosłupa i nerwy mięśni nóg oraz wzmacnia kolana. Tak jak większość pozycji stojących leczy zaburzenia żołądkowe.

MOTTO NA DZIŚ: " W życiu nic nie dzieje się bez przyczyny "

Zdjęcie: Bożena Garbińska, Wnętrze: Namaste Praktyka Jogi Paulina Stróż

4 komentarze:

  1. Pani to ładnie robi a ja się strasznie chwieję i ciężko mi utrzymać równowagę. Blog bardzo ciekawy. Pozdrawiam Monika W.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proponuję poćwiczyć Ardha Candrasane przy ścianie. Dziękuję za komentarz i również pozdrawiam. Miss Joga

    OdpowiedzUsuń
  3. Super Blog, chyba zacznę ćwiczyć jogę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ktoś chce zacząć praktykować jogę, to nauczyciel się zawsze znajdzie. Serdeczności Miss Joga

      Usuń